Stopp privatiseringen!!!

(En kanskje litt ensidig respons til Drammen SVs utspill om privatisering i Drammens Tidende 24. august 2011:)

Jeg tjener mer enn gjennomsnittet, jeg har 6 ukers ferie, 2.5 uke i året å bruke på kurs og andre etterutdanningstiltak, jeg har dyktige og hyggelige kollegaer og gode ledere. Som om ikke det er ille nok, så tjener sjefene mine penger også. Makan. Nei, det er fælt å jobbe i privat sektor. Vi blir utnyttet. Jeg unner ingen offentlige ansatte å ha det så ille som meg. Private selskaper får se å få sugerørene sine ut av den offentlige kassa og heller åpne sluket i bånn og se pengene forsvinne inn i statlig byråkrati. At det koster mer å drive alt offentlig? At tjenestene blir dårligere? At det er flere lovbrudd i offentlig sektor? Ja, det er ikke så farlig, så lenge ingen tjener penger på å gjøre en samfunnsnyttig innsats.

This entry was posted in Samfunn. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

