Upassende reaksjon

Hvis det var mine barn som hadde blitt terrorisert og jaktet på av en uhyrlig psykopat i over en time for så å bli slaktet ned foran NRK sitt helikopter mens politiet sto på fastlandet og ventet på ”egnet båt”… *pust* Ja, hva hadde jeg gjort da? Jeg er nemlig ikke så god som dere. Jeg er bare halvt norsk. Og selv om jeg ikke kjenner noen av ofrene er jeg rasende.

Helt feil reaksjon selvsagt. Jeg burde være med i hyllesten av alle som sviktet da det gjalt. Hurra for politiet! Så flinke dere har vært! Man kan da ikke forvente noe helikopter tilgjengelig i fellesferien. Skurkene tar da sommerferie de og, gjør de ikke? Hvem kunne vel tro at noe galt skulle skje i juli? Ingen ”egnet båt” tilgjengelig når dere ankom brygga? Ja, skal man ta en mann som skyter vilt rundt seg med automatvåpen og dreper 1 person i minuttet, så må det gjøres i stil. Man må ikke forhaste seg. Jeg skjønner det. Man kan ikke bruke hvilken som helst båt som ligger ved vannet.

Jeg har alltid latt meg provosere av at nordmenn på død og liv skal hylle det middelmådige, men denne gangen har vi virkelig overgått oss selv.

Noen har tatt til orde for å gi politiet økte ressurser. Jeg er uenig. Det er camping-plasser vi trenger mer av. For det er vanlige folk på ferie man må feste sin lit til i en krisesituasjon her til lands.

This entry was posted in Samfunn. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

